Inbjudan HLR utbildning

SEP

Är du en av våra värdefulla funktionärer?

I mån av plats vill vi även erbjuda dig utbildning i HLR. Låter detta intressant är du välkommen med din intresseanmälan till Lollo enligt instruktionerna här bredvid. Efter den 17 september från du återkoppling om du har fått en plats.

Inbjudan HLR - utbildning
Nerikes Distansryttarklubb erbjuder er medlemmar kostnadsfri utbildning i hjärt- och lungräddning den 26/9. Utbildningstillfället är 2,5 h där fika ingår.

OBS!! BEGRÄNSAT ANTAL PLATSER, FÖRST TILL KVARN GÄLLER.

Vår ambition är att våra medlemmar (samt våra värdefulla funktionärer) ska känna sig trygga och uppdaterade kring HLR. Genom denna utbildning får ni möjlighet att lära er hur ni kan hjälpa fram till dess att räddningstjänsten är på plats, något som är värdefullt såväl på hemmaplan som på tävling. Vi ser även vikten av att fler besitter denna kunskap och utbildning när vi arrangerar tävlingar. Ju fler som kan HLR desto fler kan och törs hjälpa till om olyckan är framme!

Anmälan görs till Lollo Önnefors på 070-854 57 17 alternativt via Messenger.

Ange eventuell specialkost/allergier i anmälan. Sista anmälningsdag 17 september.
(Svarstiderna kan vara fördröjda mellan 5-10 september då mottagaren är och hinkar ekipage på EM i Holland)

26/9 18.00-20.30

Idrottens hus - Karlsgatan 28, Örebro