Klubbmästerskap

Föreningen arrangerar klubbmästerskap varje år, det brukar förläggas någon gång på hösten (september-november).

I år avgörs klubbmästerskapet den 5/11, mer information samt inbjudan hittar du här --> Inbjudan till Klubbmästerskap 2023

Varje år eftersöks en arrangör för klubbmästerskap. Det är arrangören som själv beslutar hur KM ska avgöras utifrån de arrangörsförutsättningar man själv har.

Förslag på upplägg på klubbmästerskap:

DaCapo - man rider en slinga 2 varv på så lik tid som möjligt

Idealtid - man rider en slinga 15-30 km (hemlig) och anger i förväg hur fort man ska rida. Närmast sin idealtid vinner

Sträcka - Man rider en sträcka 10-30 km som är hemlig och när man kommer tillbaka så ska man ange hur lång man tror den var.

Orientering - Man utgår från en karta med kontroller där man på 2h skulle samla så många kontroller som möjligt (straff för överskriden tid)

Vill du ansöka om att arrangera klubbmästerskapet 2024?

Självklart kan du ansöka om ett annat sätt att arrangera KM på än de ovan angivna.

Önskvärt är att man på något sätt kan koppla detta till distansritten som disciplin (längd, tempo, känsla, karta m.m.)

• När?
  • Var?
  • På vilket sätt? beskrivning
  • Övriga upplysningar