Pay and Ride Finnerödja 12/5

Pay and Ride distansritt, Finnerödja 12/5

Varmt välkommen till vår pay and ride där du får testa på distansritt!

Pay and ride är för dig som är nyfiken på vad distansridning är. Du får prova att rida en markerad bana som går på varierat underlag. Du får hjälp av Nerikes distansryttarklubbs medlemmar före och efter ritten. Inga riktiga veterinärer finns på plats utan medlemmar med lång tävlingserfarenhet agerar veterinär. Inga medlemskap, licenser eller Grönt kort krävs. Men vi vill att hästen är grundvaccinerad.

Läs gärna "vad är distansritt?" för att få en inblick i vad distansridning är och innebär!

Det kommer att finnas möjlighet att välja mellan två distanser att rida, 20 km eller 7 km.

Anmälan och betalning sker via tävlingsdatabasen:

Pay and Riden kommer att hållas vid Finnerödja Hembygdsgård.

Adress: Finnerödja Hembygdsgård 1, 695 94 Finnerödja

Vägbeskrivning till platsen:

Finnerödja ligger utmed E20 som går mellan Göteborg och Stockholm. Hembygdsgården är utmed E 20 och syns från vägen. Stora skyltar med ”HEMBYGDSGÅRD” finns.
Från Göteborg - Kör mot Stockholm när du passerat Hova har du ca 15 km kvar. Strax efter stor info skylt ” Välkommen till Laxå Kommun” i en nedförsbacke är en stor korsning med skylt Tived , Finnerödja sväng höger. Hembygdsgården ligger nu till höger. Kör 100 m sväng höger. Och sedan höger igen för att komma in på parkeringen.
Från Stockholm - Kör mot Göteborg. När du passerat rondellen i Laxå har du ca 15 km kvar.
Sväng vänster vid andra infarten till Finnerödja ( EJ Q Star korset). Där skylt Sannerud, Finnerödja.
Du har nu Hembygdsgården på höger sida. Kör 100 m sväng höger. Och sedan höger igen för att komma in på parkeringen.

Stort tack till våra sponsorer och samarbetspartners!

Här kommer det fyllas på med den information som behövs inför ritten.

klickbara länkar:

Anläggningsskiss

Karta

Digital ICE-blankett

Startlistor 20 km & 7 km

Ryttarmeddelande (publiceras efter likviddag 3/5)