Klubbmästerskap tidigare år

"Gissa sträckan" arrangerades 5/11 i Undenäs.

🥇Camilla Nilsson
🥈 Sabina Rapp
🥉 Mathilda Kjellqvist

2022

25/9 arrangerade klubben en Dacapo-ritt vid Skagern där även Klubbmästerkapet för Nerikes Distansryttarklubb gick av stapeln.
På plats fanns 12 ekipage varav 7 tävlande inom KM.
Ritten gick ut på att rida samma slinga två gånger på så lik tid som möjligt, utan några hjälpmedel. Klurigt, men en viktig kunskap som distansryttare!

Det blev ett spännande KM som tillslut fick avgöras med hjälp av utslagsfrågor då två ryttare hamnade på samma differens. Resultatet blev slutligen:
🥇Sanna Wretling - diff 46 sekunder
🥈Erica Svensson - diff 46 sekunder
🥉Sara Bjarned - diff 3 min & 4 sekunder

2021

Nerikes distansryttarklubbs klubbmästerskap avgjordes 2021 på ett nytt sätt detta år, genom orientering.

Det gick ut på följande vis, varje deltagare fick en karta där det fanns kontroller markerade på, man skulle med kartan navigera sig fram till kontrollens nummer och ange kontrollens bokstav på sin talong.

Man hade 2 timmar på sig och för varje påbörjad 5 minuter fick man 5 tidsfel. Fredrika blev klubbmästare och Belinda och Eva fick avgöra detta på utslagsfråga där Belinda drog det längsta strået och blev 2.a.

🥇Fredrika Pettersson
🥈Belinda Lindberg
🥉Eva Blomstrand

2020

Idealtid, ekipagen skulle i förhand säga vilket tempo de skulle hålla på en för dem okänd sträcka.

🥇Camilla / My Merak, Ridtid 2:18:35, Hastighet 8,22km/h, Tippat 8,5km/h, Diff 0,28km/h

🥈Erica / Gazolin, ridtid 2:18:43, hastighet 8,22km/h, Tippat 7,87, Diff 0,35km/h

🥉Stina / Helacs Gringo, Ridtid 1:29:44, Hastighet 12,7km/h, Tippat 11,9km/h, Diff 0,80km/h

Klubbmästerskapet arrangerades 2019 av Irene utanför Laxå.

Vi samlades 7 ekipage som red en snitslad slinga där distansen var hemlig, efter ritten fick var och en uppskatta längden på slingan som var 16,03km.
🥇 Erica Svensson tippade 16,23km
🥈 Camilla Nilsson tippade 16,30km
🥉 Pauline Ivarsson tippade 16,36km

4.a Belinda Lindberg tippade 17,20km
5.a Eva Blomstrand tippade 18,30km
6.a Gun Carlson tippade 18,50km
7.a Lollo Önnefors tippade 18,70km

2018

Den 27/10 2018 samlades vi för det årliga klubbmästerskapet. Iår var det Åse-Lott Jansson som stod som värd utanför Sköllersta. Vi mötter av en fin liten idyllisk gård på¨landet. Vädret var kyligt men uppehållande.

5 medlemmar samt en ickemedlem deltog tillsammans med häst, förutom Åse hade vi två medlemmar till på plats.

När alla hade tippat sin hastighet gick starten som planerat klockan 10.00. Starten var lugn och sansad, naturen och ridvägarna helt fantastiska! Slingan blev slutligen 15,8km.

När alla lyckats at sig runt och i mål samlades vi inne och avnjöt soppa och smörgås till spraket av kaminen innan det förättades prisutdelning.

🥇Gun Carlsson och Jerrycho

🥈Stina Svensson och Maysan

🥉Erica Svensson och Mano

2017

Den 28 oktober samlades vi i Stortorp för det årliga klubbmästerskapet men detta år med ett annat upplägg.

Ryttarna skulle rida samma slinga 2 gånger på en så lik tid som möjligt, den ryttare med minst diff skulle kamma hem titeln som klubbmästare!

Deltog gjorde 5 medlemmar och 3 icke medlemmar.

🥇 Erica Svensson med endast 1 minut och 51 sekunders diff,

🥈 Fredrika Pettersson straxt därefter med 2 minuter och 31 sekunder för långsamt och delar även andraplatsen med Sofia Larsson som hamnade på 2 minuter och 31 sekunder för fort!

2016

I snålblåst och snöblandat regn var vi ett tappert gäng som samlades för att genomföra årets klubbmästerskap hos Caroline Pont utanför Karlskoga.

En klubbmästare korades och det blev

🥇Gun Carlsson som med fina marginaler var närmast sin hastighet med bara en differens på 0,152km/h (1min 46sek) för fort.

🥈 Irene Friedrich

🥉 Eva Blomstrand knep en tredjeplats!

2015

Nerikes Distansryttarklubb genomförde den 15/11 2015 det årliga klubbmästerskapet.

Det gick iår på en ny tävlingsplats utanför Finnerödja i närheten av sjön Skagern.

9 ekipage var anmälda och samtliga kom till start, varav 5 medlemmar och 4 ickemedlemmar.

Vädret var fint och naturen likaså! Vid ett vägskäl på slingan var det dessvärre många som red fel vilket komplicerade resultaten och därför blev den självklara vinnaren Eva Blomstrand som lyckades rida rätt hela vägen!

Distansen var 17,64 kilometer

🥇Eva Blomstrand - Storm Brodde

🥈 Christina Dillman - Lucky Golden Heart

🥉Erica Svensson - Mano

🥇 Ebba Boberg, vinst med 25 sekunders marginal!

🥈 Victoria Boberg
🥉 Erica Svensson