DaCapo ritt 15/9

Välkommen att rida Da Capo-ritt i den vackra naturen vid Unden!

Du rider en markerad bana (ca 6 km eller 11 km km) i skogen på tid. Du ska sedan rida samma bana en gång till och denna gång försöka komma så nära din första tid som möjligt, utan att använda klocka, gps eller andra hjäpmedel för tidtagning. Du väljer om du vill vila,max 20 min, innan du ger dig ut på banan en andra gång eller om du vill rida iväg direkt på samma slinga. Syftet med ritten är att under distanslika förhållanden träna på att kunna rida i ett jämnt tempo, vilket är en bra och viktig kunskap. Mobiltelefon får tas med under ritten men ska endast användas vid nödfall.

Dagen börjar med bangenomgång kl 9:30.
Starten är valfri mellan kl 10:00- 10:30 (din ridtid startar när du rider över startlinjen).

Parkering och framridning sker på grus.
Efter avslutad ritt delas rosett ut och du får en lättare fika som ingår i anmälningsavgiften.
Vatten finns på plats men är en bit att bära så rekommenderar att ta med hemifrån.

Sista anmälningsdag är 10 september.

Anmälan är bindande. Vid färre än 10 anmälda ekipage ställs arrangemanget in.

Icke medlemmar är naturligtvis Hjärtligt välkomna!

Anmälan, betalning och frågor:

Anmälan sker via sms till Lollo Önnefors mob 0708 54 57 17. I sms:et skrivs ryttaren och hästs namn.

Anmälningavgift medlem: 200 kr, icke medlem 250 kr.

Betalning via Swish till Nerikes distansryttarklubb 123 194 91 89, ange ryttare och hästs namn.

Du räknas som anmäld först när  betalning skett.

Svar på vanligt förekommande frågor: Hästar födda 2020 får starta. Ekipage får ha ledsagare.

Startavgiften betalas endast tillbaka om arrangemanget ställs in pga få anmälda.

Vägbeskrivning:

Från Göteborg - Kör E20 mot Stockholm när du passerat Hova har du ca 2 mil kvar. Strax efter stor info skylt ” Välkommen till Laxå Kommun” i en nedförsbacke är en stor korsning med skylt Tived , Finnerödja sväng höger. Fortsätt vägen mot Tived ca 3 km. Sväng höger mot Tivedsbadets Camping och Ramsnäs. Kör 1 mil tills vägen tar slut. Parkering på högersida.

Från Stockholm - Kör E20 mot Göteborg. När du passerat rondellen i Laxå har du ca 2 mil kvar.
Sväng vänster vid andra infarten till Finnerödja ( EJ QStar korset). Där skylt Tived, Finnerödja.

Adress: Ullsand, 695 94 Finnerödja.           GPS-koordinater - Latitud: 58.840144, Longitud: 14.46127

Varmt välkomna

önskar